Ιδιωτικοποιήσεις στο Λιμάνι Λεμεσού

22 Μαρτίου 2016

Προς Πρόεδρο της Βουλής των Αντιπροσώπων

Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών

Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών

Έντιμοι Κύριοι,


Θέμα: Ιδιωτικοποιήσεις στο Λιμάνι Λεμεσού


Θέλουμε  να σας εκφράσουμε την έντονη διαφωνία της ΣΗΔΗΚΕΚ-ΠΕΟ σχετικά με την πορεία που έχουν λάβει οι διαδικασίες για τις ιδιωτικοποιήσεις στο Λιμάνι Λεμεσού. Η ΣΗΔΗΚΕΚ-ΠΕΟ τάχθηκε εξαρχής ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις στην Αρχή Λιμένων και δυστυχώς επιβεβαιώνονται οι προειδοποιήσεις μας για ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου.

Στο περιεχόμενο των κανονισμών που κατατέθηκαν από το Υπουργείο Μεταφορών για ψήφιση στη Βουλή και συγκεκριμένα την πρόσφορα που αφορά την παραχώρηση των θαλασσιών υπηρεσιών με βάση την οποία ορίζεται ως αρχικό ποσό  €500,000, ελάχιστο ετήσιο τέλος παραχώρησης €150,000 και κυμαινόμενο τέλος παραχώρησης αν είναι μεγαλύτερο του ελάχιστου ετήσιου τέλους ποσοστό 10,1% επί των ετήσιων εσόδων.


Η πλοηγική υπηρεσία σήμερα αποφέρει ετησίως πέραν των €8,000,000  για την Α.Λ.Κ. με το υπάρχων προσωπικό και τον εξοπλισμό που διαθέτει, ενώ με την προτεινόμενη  σύμβαση παραμένει το εργατικό κόστος στην Α.Λ.Κ. και θα αναμένει έσοδα από το 10,1%  επί των ετησίων εσόδων.


Έχοντας υπόψη τις προσφορές για τον Τερματικό Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων με αρχικό ποσό €7,500,000, ελάχιστο τέλος παραχώρησης €7,000,000 και κυμαινόμενο τέλος 62,71%, για τον Τερματικό Σταθμό Πολλαπλής Χρήσης με αρχικό ποσό €2,000,000, ελάχιστο τέλος παραχώρησης €2,000,000 και κυμαινόμενο τέλος 52,1%  κρίνουμε  την πρόσφορα για τις θαλάσσιες υπηρεσίες εξευτελιστική.


Με βάση τα πιο πάνω και γνωρίζοντας ότι οι θαλάσσιες υπηρεσίες είναι υποστηρικτικού χαρακτήρα και δεν πρόκειται να συμβάλουν στην αύξηση του κύκλου εργασιών στο Λιμάνι γίνετε αντιληπτό ότι η παραχώρηση τους σε ιδιώτες και η διάλυση της πλοηγικής υπηρεσίας δεν εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, αντίθετα εξυπηρετεί αποκλειστικά τα ιδιωτικά συμφέροντα που εμπλέκονται.


Σαν ΣΗΔΗΚΕΚ-ΠΕΟ καλούμε τα μέλη του Κοινοβουλίου  να καταψηφίσουν τους προτεινόμενους κανονισμούς για την παραχώρηση των θαλάσσιων υπηρεσιών και να αποτρέψουν το ξεπούλημα των υποδομών της Α.Λ.Κ.


Τα μέλη του Κοινοβουλίου οφείλουν να ζητήσουν από το Υπουργείο να τους ενημερώσει για όλες τις  πτυχές και τους όρους των πιο πάνω προσφορών ούτως ώστε να μελετηθούν εις βάθος, λαμβάνοντας υπόψη και τις νέες χρεώσεις, πριν υπογραφτούν οι συμβάσεις με τους επενδυτές γιατί πιθανόν να αποδεικνύονται μη ωφέλιμες για το δημόσιο συμφέρον.

Επίσης, θέλουμε να ενημερώσουμε τη Βουλή ότι τα εργασιακά ζητήματα που αφορούν τους εργαζόμενους της Α.Λ.Κ. στο Λιμάνι Λεμεσού δεν έχουν επιλυθεί. Ο μέχρι τώρα διάλογος που είχαμε οι Συντεχνίες με το Υπουργείο δεν είχε ουσιαστικά αποτελέσματα παρά μόνο γενικές διαβεβαιώσεις του Υπουργού Μεταφορών.

  1. Ζητήσαμε από το Υπουργείο όπως μας παρουσιάσει μελέτη βιωσιμότητας της Α.Λ.Κ., δηλαδή ότι με τους σχεδιασμούς που γίνονται για το μέλλον της Α.Λ.Κ., η Α.Λ.Κ. δεν θα έχει ελλειμματικούς προϋπολογισμούς και δεν θα χρειάζεται κρατικές ενισχύσεις που απ’ όσων γνωρίζουμε απαγορεύονται από Ευρωπαϊκές οδηγίες.
  1. Το οργανόγραμμα για την νέα δομή του Οργανισμού δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί και ούτε νέα σχέδια υπηρεσίας έχουν ετοιμαστεί  με αποτέλεσμα κανένας υπάλληλος της Α.Λ.Κ. να γνωρίζει αν θα βρίσκεται στον Οργανισμό και τι καθήκοντα θα έχει με το τέλος της μεταβατικής περιόδου.
  1. Ο Υπουργός πρότεινε όπως αποσπασθούν στο Δημόσιο όσοι εργαζόμενοι δεν θα χρειάζονται στην Α.Λ.Κ. Διερωτόμαστε αφού δεν έχει ψηφιστεί Νόμος για αποσπάσεις στη Δημόσια Υπηρεσία πως θα υλοποιηθεί η πρόταση του Υπουργού;
  1. Το Σχέδιο Εθελούσιας Αποχώρησης δεν έχει ακόμη εγκριθεί από τη Βουλή.
  1. Η πρότασή του Υπουργείου για να εγγυάται η Κυβέρνηση το Ταμείο Σύνταξης δεν κατοχυρώνεται νομικά.

Εν κατακλείδι, καλούμε τη Βουλή να αναστείλει τη συζήτηση για τις ιδιωτικοποιήσεις στο Λιμάνι Λεμεσού μέχρι τη νομική κατοχύρωση των εργασιακών ζητημάτων.

Με εκτίμηση,

 Για τη συντεχνία

Αντώνης Νεοφύτου

Γενικός Γραμματέας

ΣΗΔΗΚΕΚ-ΠΕΟ