ΘΕΛΕΙ Η ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΥΠΡΙΑΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΕΣ;

Τον Ιούνιο του 2012 συμφωνήθηκε μετά από μεσολαβητική πρόταση της τότε Υπουργού Εργασίας Σωτηρούλλας Χαραλάμπους Σχέδιο Αναδιάρθρωσης των Κυπριακών Αερογραμμών που πρόβλεπε, μειώσεις μισθών, ωφελημάτων πλεονασμό 247 εργαζομένων και αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου της Εταιρείας.

Το Σχέδιο ανατράπηκε από την τότε «Kυβερνώσα» Βουλή (σήμερα συγκυβέρνηση) η οποία επέβαλε νέο Δ.Σ. της εταιρείας-το σημερινό- και ζήτησε την εκπόνηση νέου Σχεδίου.

Από την μη εφαρμογή των πλεονασμών και αποκοπών του συμφωνημένου σχεδίου η εταιρεία επωμίστηκε επιπρόσθετες ζημιές πέραν των €20 εκατ.

Συμφωνήθηκε και το νέο σχέδιο της Air France-K.L.M., υποβλήθηκε Σχέδιο διάσωσης στην Ε.Ε., περιλήφθηκε σ’ αυτό το θέμα των ελλειμμάτων του Ταμείου Προνοίας και πάρθηκε απόφαση από την προηγούμενη κυβέρνηση για τις αποζημιώσεις όσων εργαζομένων θα πλεόναζαν.

Η νέα Κυβέρνηση καλείτο να επιβεβαιώσει όσα η ίδια σαν «Κυβερνώσα» βουλή τροχιοδρόμισε.

Μετά από πολλές καθυστερήσεις έγινε νέα συμφωνία με την Κυβέρνηση στις 12/4/2013 που αντιμετώπιζε με άλλο τρόπο το θέμα των ελλειμμάτων του Ταμείου Προνοίας και των αποζημιώσεων των εργαζομένων. Το νέο στοιχείο ήταν ότι θα καλύπτονταν έναντι περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας. Γίνεται αναφορά για τα €12 εκατ. Έλλειμμα του Ταμείου Προνοίας και τις αποζημιώσεις με βάση το προηγούμενο σχέδιο.

Οι διατυπώσεις της συμφωνίας δείχνουν ότι την πλήρη ευθύνη  για το οικονομικό μέρος αναλαμβάνει η Κυβέρνηση και όχι η εταιρεία.

Σε ερώτηση συνδικαλιστή προς την προεδρεύουσα της διϋπουργικής επιτροπής κα Ζέτα Αιμιλιανίδου ότι είναι αδύνατο να αξιοποιηθούν άμεσα τα περιουσιακά στοιχεία απάντησε: «Κάνετε συμφωνία με την Κυβέρνηση και φοβάστε;» Το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε με απόφαση του την συμφωνία στις 8/5/2013.

Από τις 12/4/2013 που έγινε συμφωνία το Δ.Σ. των Κυπριακών Αερογραμμών ζητούσε επίμονα συνάντηση με την Κυβέρνηση για να εξευρεθεί ο τρόπος εφαρμογής της και να γίνουν οι πλεονασμοί. Δεν υπήρξε καμιά ανταπόκριση, κάτι που εκ των υστέρων εξηγείται από το γεγονός ότι υπάρχει απόφαση του Υπουργικού από τις 3/4/2013 για αντικατάσταση του Δ.Σ.

Εκτιμώντας όλα τα γεγονότα εμείς λέμε «Ναι φοβόμαστε». Η πολιτική βούληση εκφράζεται με έργα και όχι με λόγια. Καλούμε την κυβέρνηση έστω και τώρα να εκφράσει άμεσα και έμπρακτα την θέση της. Θέλει ή δεν θέλει να επιβιώσουν οι Κυπριακές Αερογραμμές και να έχει η Κύπρος Αερομεταφορέα;

ΑΠΟ ΣΗΔΗΚΕΚ-ΠΕΟ

23/5/2013