Παγκύπριο Συνέδριο ΣΗΔΗΚΕΚ (ΠΕΟ) Κυπριακών Αερογραμμών 09/05/2009

ΠΑΓΚΥΠΡΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΗΔΗΚΕΚ ( ΠΕΟ ) ΚΥΠΡΙΑΚΩΝ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΩΝ 09 ΜΑΙΟΥ 2009

ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

Μετά από συζήτηση που έγινε μεταξύ των συνέδρων του Παγκυπρίου Συνεδρίου της ΣΗΔΗΚΕΚ ( ΠΕΟ ) - Κυπριακών Αερογραμμών που πραγματοποιήθηκε στις 09 Μαΐου 2009 στα   γραφεία του  ΕΤΚΑ  στη  ΠΕΟ στη  Λευκωσία, συμφωνήθηκε  το πιο κάτω σχέδιο  απόφασης.

1. Οι σύνεδροι αναγνωρίζουν τις δύσκολες συνθήκες μέσα στις οποίες δραστηριοποιούνται οι Κυπριακές Αερογραμμές λόγω του αμείλικτου ανταγωνισμού και της Παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Κατά συνέπεια  στηρίζουν τις προσπάθειες που καταβάλλει το Διοικητικό Συμβούλιο, η Διεύθυνση και  το προσωπικό  για  να επιβιώσει  η  Εταιρεία..

2. Οι εργαζόμενοι στις Κυπριακές Αερογραμμές  έχουν  το πιο σημαντικό μερίδιο συνεισφοράς στην προσπάθεια  διάσωσης   της Εταιρείας. Με τις παραχωρήσεις που έκαναν πριν από τρία χρόνια, βοήθησαν σημαντικά στην  επιβίωση της και δικαιωματικά τώρα που η Εταιρεία βρίσκεται σε πολύ καλύτερη κατάσταση, διεκδικούν  και   επαναφέρουν   ωφελήματα  που  παραχώρησαν. Δηλώνουν  δε  ότι με τη λήξη της  Συλλογικής  Σύμβασης το 2010, θα διεκδικήσουν επαναφορά  και άλλων, όπως  είναι  οι Δημόσιες  αργίες  ( Public Holidays ) που από 15 που ήταν, έμειναν 10.

3. Την ίδια στιγμή θεωρούν πως,  για να μπορέσει η Εταιρεία να επιβιώσει και να πάει μπροστά, θα πρέπει να λειτουργήσει  με τέτοιο τρόπο που να διασφαλίζει  βοήθεια και  στήριξη από όλους  όσοι  με οποιοδήποτε  τρόπο  εμπλέκονται ή αποτελούν μέρος αυτής  της διαδικασίας. Και  για  να  είναι τέτοια, θα πρέπει να εξασφαλίζει διάφανη διοίκηση, πάταξη τυχόν φαινόμενων  κακοδιοίκησης ή κακοδιαχείρισης, νοικοκύρεμα, αξιοκρατική  συμπεριφορά  και  τόλμη  για  προγραμματισμό σε συνεργασία  με  όλους,  για  το  μέλλον  της   Εταιρείας.

4. Η ανάπτυξη μιας νέας, σύγχρονης, ευφάνταστης, ευέλικτης και επιθετικής  εμπορικής πολιτικής, είναι αυτό που θα ωθήσει την Εταιρεία μπροστά. Το δίκτυο πτήσεων μπορεί να επανεξεταστεί και να σχεδιαστεί με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν  μπροστά  μας  σήμερα,  ούτως ώστε να επαναξιολογηθεί η επικερδότητα των  προορισμών  στους  οποίους  πραγματοποιεί  πτήσεις  η  Εταιρεία και να επιλεγούν  οι  πιο  κερδοφόροι.

5. Θα πρέπει να εξευρεθούν οι νόμιμοι  τρόποι  ούτως  ώστε το επιπρόσθετο κόστος που προκύπτει για τις Κυπριακές  Αερογραμμές λόγω των υπερπτήσεων  πάνω  από  τη  Τουρκία, να καλύπτεται από το κράτος. Είναι  άδικο  και ετεροβαρές να  υποχρεώνεται  η Εταιρεία να ανταγωνιστεί μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον, κάτω από  αυτές  τις  απαράδεκτες  προϋποθέσεις.

6. Στο πρόγραμμα του ΚΟΤ  για  επιχορηγημένες  πτήσεις  με στόχο την προσέλκυση τουριστικού ρεύματος, όχι μόνο θα πρέπει να ενταχθούν και οι Κυπριακές Αερογραμμές, αλλά  θα πρέπει , σαν Εθνικός Αερομεταφορέας να τύχουν και προτεραιότητας. Είναι ανεπίτρεπτο να εντάσσονται σ’ αυτό το πρόγραμμα ξένες αεροπορικές εταιρείες και να αγνοούνται οι Κυπριακές Αερογραμμές.

7. Η ασφάλεια των πτήσεων είναι ότι πιο σημαντικό υπάρχει στον τομέα των αερομεταφορών. Κι’ αν για κάτι οι Κυπριακές Αερογραμμές  αισθάνονται υπερήφανες, αυτό είναι η ασφάλεια που επιμελώς παρέχουν στις πτήσεις τους. Κατά συνέπεια θα πρέπει να διαφυλαχθεί ως κόρη οφθαλμού το επίπεδο ασφάλειας που διατηρεί  η  Εταιρεία  και  να  ενισχυθεί  ακόμα  περισσότερο.

8. Το Συνδικαλιστικό Κίνημα, πιστό στην πάγια θέση του ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις, διαφωνεί  κάθετα με την ανάθεση υπηρεσιών σε τρίτους. Είναι  γι’ αυτό που διαφώνησε  και  με τη δημιουργία της κοινοπραξίας μεταξύ των Κυπριακών Αερογραμμών  και  της  SWISSPORT. Η εκτίμηση είναι ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές μπορούσαν να αναλάβουν από μόνες τους τον τομέα της εξυπηρέτησης εδάφους στα  αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου. Και φαίνεται πως το μέχρι σήμερα αποτέλεσμα της  νέας διαχείρισης των αεροδρομίων δικαιώνει την πιο πάνω θέση.

9 Θεωρούν ότι η ενότητα του Συνδικαλιστικού Κινήματος είναι απαραίτητη και επιβάλλεται όλοι να εργαστούμε προς αυτή την κατεύθυνση. Το Συνδικαλιστικό Κίνημα ενωμένο είναι πιο αποτελεσματικό και κατά συνέπεια προσφέρει περισσότερα στους εργαζόμενους. Η ΣΗΔΗΚΕΚ (ΠΕΟ) εργάστηκε σκληρά και πολλές  φορές  με  κόστος  για  να  διασφαλιστεί αυτή η ενότητα και έτσι θα συνεχίσει  και  στο  μέλλον.

10. Οι σύνεδροι αισθάνονται ότι  η  συμπεριφορά και η δράση της ΣΗΔΗΚΕΚ ( ΠΕΟ)  τυγχάνει  εκτίμησης και σεβασμού μέσα στους εργαζόμενους, είτε  είναι μέλη της συντεχνίας είτε όχι. Θεωρούν επίσης ότι, μια δυνατή ΣΗΔΗΚΕΚ, θα μπορεί να διαδραματίζει πιο αποτελεσματικό ρόλο στα συνδικαλιστικά πράγματα της Εταιρείας. Γι’ αυτό καλούν τα μέλη και  στελέχη της  συντεχνίας όπως δουλέψουν σκληρά για να ενισχυθεί η συντεχνία ακόμη περισσότερο, κάτι που  θα  είναι  προς  το  συμφέρον  τόσο  των  ιδίων  όσο  και   των  Κυπριακών  Αερογραμμών.

11. Οι σύνεδροι πιστεύουν πως Οργανισμοί όπως οι Κυπριακές Αερογραμμές  θα πρέπει να διατηρούν τη φυσιογνωμία και τον χαρακτήρα τους.  Αποστολή δε και καθήκον τους θα πρέπει να είναι η εξυπηρέτηση του Δημοσίου συμφέροντος, της κοινωνίας  και του πολίτη και  όχι  των  ιδιωτικών  συμφερόντων.

Η θεωρία  και το σύνθημα που υπάρχει ότι  η ιδιωτικοποίηση   των  οργανισμών  κοινής  ωφέλειας,  όπου  κύριος  μέτοχος  είναι  το  Κράτος, θα τους  επιλύσει  ως δια μαγείας όλα τους τα προβλήματα,  είναι τελικά μύθος και πυροτέχνημα. Η οικονομική κρίση που υπάρχει σήμερα παγκόσμια, αποδεικνύει ακριβώς  πόσο  λανθασμένη είναι αυτή η θέση. Τα κράτη αναγκάζονται να επιχορηγήσουν  και να στηρίξουν τους άλλοτε οικονομικούς ιδιωτικούς κολοσσούς με εκατοντάδες  δισεκατομμύρια,  για  να μη καταρρεύσει  ολόκληρο το οικονομικό σύστημα παγκόσμια, προσπαθώντας να διορθώσουν στρεβλώσεις  που η ασυδοσία του  ιδιωτικού  κεφαλαίου προκάλεσε.

Καθήκον  και  υποχρέωση  μας  λοιπόν,  είναι η  στήριξη  αυτών  των  Οργανισμών. Εμείς αυτό κάναμε  πάντα και  αυτό θα κάνουμε και τώρα.   Γιατί  στηρίζοντας αυτούς τους Οργανισμούς, στηρίζουμε  ουσιαστικά  τους  εργαζόμενους  και  τις θέσεις  εργασίας τους , κάτι  που  είναι  το  πρώτιστο  μας   καθήκον. Υποστηρίζουμε  τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση τους, αλλά λέμε  όχι  στην  ιδιωτικοποίηση  και  στο   ξεπούλημα τους.

Από το Προεδρείο του συνεδρίου

09 Μαΐου 2009